Lot 85

(1929, Bucureşti – 2001, Bucureşti)

85. Madonă în verde (1995)

Tehnică: ulei pe pânză
Dimensiuni: 100 x 70 cm
Detalii tehnice: semnat și datat stânga jos,
prin zgrafiere: GHEORGHIU (19)95

Ion (Alin) Gheorghiu a absolvit fără diplomă Institutul de Arte Plastice „Nicolae Grigorescu” din București la clasa pictorului Camil Ressu (1954), lucrarea sa de diplomă „Creangă și Eminescu la Iași” fiind considerată formalistă.

Apelativul Alin a fost dobândit o dată cu acceptarea sa la Institut, când desenul realizat de Rolly Laub a fost semnat „Alin”. Din acel moment, a fost cunoscut drept Ion Alin Gheorghiu. Ajuns la conducerea UAP în funcția de vicepreședinte, în anii optzeci, a fost invitat să repare situația diplomei, însă a refuzat, considerând întreaga poveste ca pe un titlu de glorie. A fost un artist pluurivalent, realizând pictură, grafică și sculptură.

Expoziții personale: Galeria Lambert, Paris (1966); Muzeul de Artă, București (1979); Sofia (1979); Galeria Bausbach, Mannheim (1981); Bienala de la Veneția (1982); Biblioteca italiană din București (1985); Maastricht, Olanda (1985); Galeria Ygrego, Lisabona (1991); „În jurul lui Arcimboldo”, Artexpo, Sala Rondă a Teatrului Național (1993); Muzeul Național de Artă, București (2002); Muzeul de Artă Constanța, două săli în expunere permanentă (donația familiei) cu atelierul reconstruit (din 2003); Institutul Cultural Român, București (2004); Institutul Cultural Român, Paris (2005); Institutul Cultural Român, Stockholm (2006); Biblioteca ASTRA, Sibiu (2007), Galeria Artmark (2008-2009)

Până în 1958, nu a fost acceptat să expună la expozițițiile oficiale, ulterior fiind prezent la numeroase manifestări artistice în țară și în străinătate (Suedia, Bulgaria, Marea Britanie, Japonia, URSS, Israel, Italia, Canada, Norvegia, Franța, Iugoslavia etc.).

În 1964 a participat la Bienala de la Veneția alături de Ion Bitzan, Ion Pacea, și sculptorul Boris Caragea (comisar Mircea Deac), acest moment însemnând contactul acestor artiști cu noile direcții de pe scena artei contemporane (în același an, Marele Premiu al Bienalei era cârștigat de Robert Rauschenberg)

(Ion Alin Gheorghiu, catalog, Editura Institutului Cultural Român, București, 2004)

”Este, la Ion Gheorghiu, un barochism esențial, al neliniștii care nu se lasă zăgăzuită de convențiile clasificării, care calcă logica separațiilor timide. Iată de ce această pictură care se vrea strict pictură nu ezită să cheme, într-o dezvoltare firească, perfect inteligibilă, sculptura, nucleele tabourilor trec pe axe hieratice într-un fel de himerică, oraculară pregnanță; un hieratism al axului median și totodată o girație pe care ele par să o propună.” (Dan Hăulică, 1979)

INFORMAȚII SUPLIMENTARE:
Pentru informații în legătură cu starea de conservare a loturilor, vă rugăm să ne contactați la numărul:
+40 725 390 000

De la: € 5000
Adjudecat:  7.000